elingeviltspår

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Jenny Nyberg - 13 april 2011 23:51

Ja nu ligger alla hundar och sover sött precis som husse snart kommer hem och väcker dom.

Själv kom jag nyligen hem från mötet i Märsta-Sigtuna.

Det var ett bra möte tror jag och vi kom fram till mycket och det kom mycket förslag. Jag tror att om vi bara jobbar mot samma mål så ska det nog bli ordning på torpet. Men det är en hel del att sätta sig in i för mig som är helt ny i gamet.


Ja inte hann jag fördigt med bilen heller. Men jag kom en bit på väg. Nu är den städad och dammsugen, bara tvättnigen kvar, och till de så måste jag ha prick bort, som jag ämnar inhandla i morgon.

Jag har även anmält mig frivillig att ta torsdagsträningen på klubben i morgonkväll. Värden hade blivit sjuk och jag tyckte faktiskt att det var ganska roligt, men denna gång lovar jag att ha det gula västen på.


Nej nu har John Blund varit här och kastat grus i mina ögon den jäveln, så nu ska jag gå och lägga mig och drömma om hur jag styper den fan.

Hej


Av Jenny Nyberg - 13 april 2011 11:07

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit här på bloggen att jag ska tvätta bilen och städa ur den, nu har jag i alla fall börjat, mne då upptäckte jag att jag inte hade någon prick bort. Man måste ju ha prick bort när man tvättar bilen annars blir den inte ren. Alla asfalltsprickar sitter så hårt att man måste antingen gnugga bort dom och med det riskera att repa lacken eller köpa denna lilla flaskan som gör underverk. och sen inte nog med det utan jag kom även på att det är dags att byta till sommardäck denna veckan, sista dagen med vintertofflor är den 15 april om inte vinterväglag gäller, och det gör det inte här. Men mina sommardäck är inte nå bra, de ena är snedslitet och de övriga har lite dåligt däckmönster. Hur ska jag ha råd med det? Det ordnar sig nog tids nog.


Nu sitter jag och väntar på att Daniel ska komma hem. Han har varit och skiftat däck och sen ska han till jobbet. När han åkt ska jag köpa prickbort och fortsätta med bilen. Sen blir det till och fixa middag och sen åka till Uppsala. Jag och en tjej från klubben ska på möte på Sigtuna-Märstas BK. Jag ska hämta henne klockan 18 på Jälla.

Men nu borde han komma hem snart.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards