elingeviltspår

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Jenny Nyberg - 11 april 2011 14:39

Som ni alla vet så hade jag mitt första skift som chaufför i lördags. Det var skönt att få komma igång och lära mig allt.

Men vilken utmaning jag åkte på allra första dan.

På morgonen fick jag en trailer på nästan 22 meter som först skulle lastas och sedan köras till Fors. Därifrån styrde vi till Köping för lastning igen för att köras till Borlänge. Dagen blev lång och jag lovar att jag somnade ovaggad. Men det var kul och jag riktigt kände hur roligt jag tycker det är att köra lastbil. Den bilen jag körde hade dessutom opti-cruise vilket betyder automat växling, de enda jag behövde göra var att koppla vid start och stopp, skönt.

Alla verkar vara väldigt snälla och trevliga. dom säger att det bara är och ringa om jag behöver hjälp med något, det mesta kan man förklara över telefon om man pratar med någon som kan förklara.


På söndan var Daniel och jag till Gävle och handlade lite. Det blev en ny matta till vardagsrummet, solcellslampor till trädgården och två ljudböcker. Nu när jag ska börja köra igen så får man försöka komma över ljudböcker så dagarna inte känns så långa. Jag gillar att lyssna på böcker när jag kör, det blir roliga att köra och hittar man en bok som man verkligen fastnar för så nästan längtar man till jobbet.


Men min fot är fortfarande ett problem för mig. Den värker och vill inte riktigt lyda mig när jag går. Vi hittade ett vristskydd i Gävle igår som jag köpte men jag har inte märkt någon skillnad.


Den mesta snön är borta i skogen nu och idag börjar jag skicka ut info om när kurserna startar. Info kommer också att finnas på min hemsida:

elingeviltspar.se


Hej


Ovido - Quiz & Flashcards