elingeviltspår

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Jenny Nyberg - 29 april 2011 17:32

Ja hur konstigt det än kan låta så är inte helgerna tid för återhämtning hos oss längre.

Nu när alla kurser kommit igång så finns det ingen tid eller energi i veckorna för att stimulera hundarna fullt ut. Det är på helgerna som jag tar mig tiden och ägnar mig huvudsakligen til hundarna. Idag fick jag facit på vad jag måste tänka på just den kommande helgen. Tikkas allmänlydnad. Hon tror fortfarande att hon gör vad hon vill när hon vill och det lär jag ju ta tag i innan det är mer eller mindre försent. Nu på eftermiddan när jag kom hem från jobbet och släppte ut hundarna på gården, ja då skulle hon bara terrorisera de andra hundarna och sa jag till henne så lipade hon bara åt mig och sprang vidare. Nej tanken har funnits ett tag att gå en kurs med henne bara för att få alla störningar som jag inte får här men tiden räcker inte till och inte energin heller nu i veckorna.


Vi har ju dessutom börjat samla ved inför nästa sesång och det ska huvudsakligen göras på helgerna. Nu har jag lite tur och har en karl som vet att jag inte är så stark och tycker att jag kan hitta på något annat än att hjälpa till med veden och då drar jag till skogs med hundarna.

Blodet jag beställde i förra veckan har kommit men jag har inte hämtat det ännu, ska nog få det gjort i helgen också.


Nu ska jag fixa middag.

Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards