elingeviltspår

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Jenny Nyberg - 26 april 2011 22:40

Ja nu är jag trött men jag vill ändå få till ett inlägg innan kudden får sällskap av  mitt huvud.


Som de flesta av er vet så har viltspårskursen startat i dag och jag är så här långt nöjd med min egen prestation. Mina kursares prestationer tänker jag inte gå in på eftersom jag inte frågat om jag får kommentera dom och deras hundar på bloggen. Sen tycker jag att man ska kunna gå en kurs hos mig utan att det kommer ut för hela världens beskådning hur det går för dom på kursen. Om dom vill berätta så gör dom det nog själva om ni frågar dom.


Men i alla fall så kan jag billigt erkänna att jag var ganska ordentligt nervös. Jag har höga krav på mig själv och självklart även höga förväntningar från mina kursdeltagare att kursen ska bli bra och lärorik. Det jag kan säga är att de flesta verkar vara intresseade av ett Anlagsprov i slutet av kursen så telefonsamtalet till domaren i förra veckan var nog ett smart drag i alla fall.


Men innan kursen skulle jag ju jobba först och det var inte lätt att hålla koncentrationen utan att tankarna skulle glida över på blodspår och spårmarker. Men det gick bra och jag kom iväg i god tid så jag hann göra allt klart innan det var dags att spåra.

Men nu märker jag att det ändå var något jag glömde innan jag for till skogs, att äta middag. Jag vet att tanken slog mig på väg hem men eftersom jag var så nervös och ville vara säker på att allt var klart till kursen så prioriterade jag bort det. Ändå glömde jag klövarna på en krok i tvättstugan så jag fick snällt kasta mig i bilen och ta nytt hastighetsrekord på den lilla slingrande grusvägen hem igen för att hämta dom, pinsamt, men förlåtligt, tror jag.


Så nu sitter jag här och väntar på att sconesen ska bli klara i ugnen tills min älskling kommer hem så vi kan fika lite innan sänggående.

Jag ska jobba torsdag och fredag också denna veckan så en redan stressig vecka har blivit lite stressigare, men eftersom jag precis som många andra är beroende av pengar så kan jag inte säga nej till jobb.


Nej nu får de satans bullarna vara klara nån gång och var fan är gubben så man kan få äta lite.

Som ni hör så får jag nog avsluta nu medans det fortfarande är någolunda barntillåtet.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards