elingeviltspår

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Jenny Nyberg - 19 april 2011 09:13

Ja visst har vi sol och värme för årstiden. Det är så skönt att gå upp på mornarna numera och mötas av solen som knackar på mitt fönster. Hundarna, ja Griffarna, är gärna ute i hundgårn under dagarna. Eftersom dom har en tunnare päls så klarar dom inte att vara inaktiva i sträng kyla.

Labbarna ligger i solen och värmer upp sig. Speciellt Arena vill ligga i solen och bara mysa. Hon kan ligga en stund men sen måste hon flytta sig när solen vandrat en bit över himlen.


Jag har varit upptagen en hel del den gångna helgen och därför inte prioriterat bloggen.

På lördagen var vi till svärfar och sågade ner ett dött träd. Där var vi nästan hela dagen. På kvällen var det den årliga jaktfesten och det var trevligt som vanligt.

Sen var vi ganska uträknade på söndagen. Dagen efter brukar det gå långsamt för oss. På eftermiddagen kom en av mina kusiner och vi hjälpte henne och ta bort en sjuk katt. Det är hemskt när ett djur blir sjukt och måste avlivas.


I går jobbade jag i Östhammar och det gick bra men jag känner att det ska bli skönt att få göra något annat i sommar. Det finns en anledning varför jag slutade inom vården en gång i tiden och varje vår påminns jag. Jag trivs så där lagom inom vården med det medför också att när det blir minsta motgång så sätter jag ner klackarna i golvet och stretar emot. Jag hoppas att det ska gå bra i sommar hos Forslunds och att jag får vara kvar där i höst.


Ikväll är det spårning som gäller. Det är dags att starta Prova-På viltspår. Jag brukar ta dessa separat för att inte bli störda. Hunden har mycket att fundera på och andra hundar brukar kunna distrahera en aning.


Men först ska jag ta mig en titt in till tandläkarn.

Jag har fått en kraftig infektion i tandköttet och måste nog ha lite penicillin.

Jag fick en återbudstid klockan 11 och den passade ju bra.

Nu blir det kaffe

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards