elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Högt tryck just nu

Av Jenny Nyberg - 21 april 2011 21:41

Det har varit anstormning till de kursplatser som funnits till vårens kurs i viltspår. Jag tycker att det bara är roligt men jag kan också ärligt säga att jag har svårt att neka någon. Nu är det sex stycken anmälda till den fem kursplatserna, hur jag ska ro detta i land vet jag inte men vi får hoppas på det bästa.

Som tur är så har jag min älskade sambo till hjälp varannan vecka och det kommer att behövas. Dels har han ett minst lika stort kunnande som jag när det gäller hundar och deras spårförmåga, han har även många gånger ett bättre sätt att förklara saker på än jag. Skulle jag få säga det själv så tycker jag att vi kompliterer varandra riktigt bra. Nu hoppas jag bara att våra kursare ska tycka detsamma.


Nu på kvällen var vi till skogs och tittade lite. Min älsklings arbetsgivare håller på och avverkar skog på våra jaktmarker. Och jag vill mena att det inte är lite skog som dom hugger ner. Man känner inte riktigt igen sig nu när man är där och det kommer att ta ett tag innan man vant sig med alla de nya hyggen som blir kvar när dom är färdiga.

Så nu har några av mina finaste spårmarker försvunnit men vi ska nog hitta nya hoppas jag.

I morgon är det Jaktskyttestig i Fagerviken och vi är arrangörer, det innebär i stort att vi har måste va på plats tidigt, har massor att göra under hela dagen och kommer hem sent på eftermiddan. Tur att man är ledig flera dagar till. Hihihi

Nu blir det sängen och kudden.

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards