elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Glädje och skräck

Av Jenny Nyberg - 24 april 2011 10:31

En något konstig rubrik kanske men ni kommer att förstå strax.


Det är påsk har jag förstått, ska jag va helt ärlig så har jag vetat det en tid men inte brytt mig. Jag firar Midsommar, Jul och Nyår det räcker. Jag kan känna att många av våra högtider bara är i kommersiellt syfte. Man ska köpa saker som man igentligen inte behöver och man ska köpa mat som man ändå inte hinner äta upp, en del av maten tycker vi inte ens om. Nej jag ser dess dagar som extra ledighet och så får vi mer tid för varandra Daniel och jag.


Som tur är så har det varit kalasväder de senaste dagana och jag har inte prioriterat bloggen före det vackra vädret.

Och igår fick jag lite skräck i mitt liv.


Min älskade sambo var och fällde träd hos svärfar. Jag kan inget om trädfälling och allt jag inte kan något om blir genast otäckt.

Precis när dom skulle fälla ett av träden gick en lina av som säkrade att trädet inte föll åt fel håll och landade på byvägen. Jag såg att trädet var så väg att ramla åt fel håll men rätade upp sig igen och stod kvar. Under nästa försök hände samma sak och hjärtat var på väg att stanna på mig, men vid det tredje försöker föll trädet och höll nästa på att träffa min fina cyckel.


Ja apropå cyckel så har jag börjat använda den igen. Jag har ett nytt mål i livet, eller det kanske är fel och kalla det för nytt mål eftersom jag haft samma mål i snart 10 år, att gå ner i vikt. Och jag måste få säga att jag håller hårt i mina mål men jag är sämre på att uppfylla dom.

Jag har gått ner i vikt och jag har inte fått tillbaka den men det räcker inte, jag vill väga mindre.

Eftersom jag är 180 cm över markytan så borde jag väga mellan 80-85 kg. Eftersom jag jag väger mer än så så tycker jag genast att jag är fet och måste tappa vikt. Men eftersom jag samtidigt tycker att det viktigaste är att vara lycklig och nöjd med sig själv så försvinner snart tanken om fet och vikt. Men jag måste verkligen denna gång eftersom jag inte mår bra och har ont i min fot och mina knän.

Nu ska jag ta cyckeln och trampa mig hem till svärfar för att hjälpa till med uppröjningen efter trädfällningen i går.

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards