elingeviltspår

Alla inlägg under april 2011

Av Jenny Nyberg - 7 april 2011 15:47

Eftersom jag inte fann all den viljan jag behöver för att ta tag i städningen av vårt hem så sitter jag framför tv:en och glor. Men som jag satt där och zappade så ramlade jag över en film som jag har barndomsminnen av.

Filmen heter: Ingen kan älska som vi, och den är gammal, inspelad 1988 och jag tror att det är Isabella Scorupcos genombrott.

Den handlar om en 17 årig tjej som åker till Jämtland för att träffa sig pappa för första gången på många år. Där träffar hon inte bara han utan även Jonny. Som ni kan förstå så blir dom kära i varann. Jag såg den första gången när jag var typ 10-11 men man förstod inte så mycket av kärlek vid den åldern, nu förstår man dessto mer.

Den är ärlig och man känner igen sig i den om man minns hur man var som ung.


Jag trottsade stormen och tog mig ut i skogen på förmiddan.

Jag har glödjande nyheter: Snart kan kurserna dra igång eftersom snön nästan är borta. Nu när det blåser så mycket så kommer den sista ocskå att försvinna.

Jag återkommer om kursstart till dem som har anmält sig.

Vill du ocskå gå Viltspårskurs, gå i på

elingeviltspar.se

Hej

Av Jenny Nyberg - 7 april 2011 13:49

...flög jag genom byn med hundarna i morse. Det blåser lite här. Någon sa att det gått ut en klass 2 varning och jag tror att det betyder risk för skada på person och egendom. Lilla tikka fick vara noga med åt vilket håll hon hade huvudet så att inte öronen skulle ta vind och lyftkraft utvecklas, då lättar hon nog och vi får söka i hela norra uppland efter den lilla.


Nu blir det till att sysslesätta sig inomhus och jag som hade tänkt tvätt och städa ur bilen eftersom den mer påminner om en soptipp. Tänkte träna Rocky lite också nu när tävlingssuget kommit tillbaka. Jag tror att han ska kunna ta ett 1:a pris denna våren om vi bara kommer igång och tränar och sen anmäler till tävling.


Men idag får det bli städning av huset istället.

Vi har ett rum mellan vardagsrummet och sovrummet som mer förvandlats till ett lagerrum efter att kontoret flyttade in i sovrummet. Nu har jag bestämt mig för att ta tag i nyss nämnda rum, men det är ingen enkel uppgift. Det mesta där inne ska nog igentligen till tippen men eftersom den bara har öppet viss dagar i veckan så gäller det att planera, det är ingen stark sida hos varken Daniel eller jag.


En ledig dag är det dessutom idag så jag bloggar från egen dator denna gång. Mina chefer tycker int om när vi brukar datorerna till privata ändamål, men det skiter jag i, jag veta att dom själva går ut på facebook minst en gång om dan, så då kan jag blogga lite när jag ändå inte har något att göra.


Hur jag än försöker så försvinner inte allt jag behöver så jag antar att jag får återkomma lite senare.

Hej


Av Jenny Nyberg - 6 april 2011 14:51

Som ni kan se på klockan så innebär det att jag straxt får gå hem. Solen skiner in genom fönstret och det ger ett lovande inrtryck på resten av denna dagen.

Kanske ska lämna plats till min kära kollegor att använda datorn.

Återkommer

Hej

Av Jenny Nyberg - 6 april 2011 11:28

Så klart så tog jag jobbdatorn igen för att uppdatera er lite.

Som ni förstår så ´jobbar jag idag men detta kan vara mion sista dag. Forslunds skulle höra av sig om när jag kan börja min introduktionsvecka men dom trodde att det skulle kuknna bli redan i slutet av denna veckan.

Men jag kan ärligt säga att det är lite pirrigt, det är nästan 2 år sen jag körde lastbil sist men jag hoppas att allt kommer tillbaka snabbt.


När jäg kom hem i går så blev det högläge med foten och greppa hårt om tablettburken. Där satt jag tills Daniel kom hem och gjorde middag.

Jag måste nog ta mig ett allvarligt snack med husläkarn igen och få han opch fatta att allt inte kan vara bra när det gör så ont. Motionen är ju bara och glömma eftersom jag knappt kommer ut med hundarna tre gånger om dan. Det har blivit färre promenader nu sen snön försvann från gården, nu kan dom springa mer där och göra av med energin.

Nej nu är det lunch

Hej

Av Jenny Nyberg - 5 april 2011 12:15

Eftersom jag arbetar en dag som denna så får jag ta mig en lunchbloggning. För visst är set väl så att man är ledig under sin rast, man förfogar själv för sin tid tills man åter ska infinna sig på jobbet och göra jobbsaker.

Men man kan aldrig så noga veta.


Igår var det som sagt styrelsemöte och jag var på plats som sig bör om man är invald i styrelsen. Mötet gick bra och precis som jag misstänkte så kom jag hem sent. Daniel hade varit en klippa och rastat all hundarna så jag kunde bara klä av mig och gå till sängs.


Nu tittat cheferna lite surt på mig så jag återkommer senare när jag kommit hem.

Hej

Av Jenny Nyberg - 4 april 2011 17:32

Dagen har mest gått ut på att var 4:e timme ta en ny kombination av värktabletter och sedan bara vänta. Jag måste jobba i morn och det kommer att få bli med en massa verksamma substanser i kroppen. Som tur är så var jag otroligt uppmärksam på farmakologikursen då vi gick igen jungeln av just verksamma substanser. Man måste veta vad man sätter i sig så att det inte blir tokigt. Men jag rekomenderar inte att gå emot vad som står på burken eller asken.


Nu i kväll är det styrelsemöte i kretsen och jag hade tänkt delta. Det är också dags att bjuda in de sammankallade i kommitéerna och diskutera verksamheter som ska vara under året. Det brukar bli bra möten men långa, men eftersom jag ska till jobbet i morn så kommer jag nog snabba på det hela lite.

Nu ska jag ta en snabbdusch innan mötet.

Hej

Av Jenny Nyberg - 4 april 2011 13:22

Eftersom jag håller på och bygger upp en ny verkamhet runt JAQT, Jagande Aktiva Qvinnor i Tiden så var jag inne på deras hemsida och fann denna bild.

 

Kanske är det ett bra bra knep för en kvinnlig jägare att finna mannen i sitt liv.

Bilden heter Fällfångt i vår.

Hej

Av Jenny Nyberg - 4 april 2011 10:18

Men den började minst sagt överaskande.

Under gårdagen hade jag väldiga problem med min fot, den ville inte följa med mig och hela tiden värkte den som satan. Eftersom jag skulle jobba i dag så fick jag ta det svåra beslutet att sjukamnäla mig. Jag tog en värktablett och gick i säng. Klockan 2 i natt fick jag gå upp och ta en ny tablett för att kunna somna om. Foten var lite bättre i mode men det blev ingen promernad med hundarna utan istället fick dom springa på gårn och göra sitt.

Det är planerat att jag ska jobba i morgon och nu gäller det att hitta en kombination av värktabletter som gör att jag kan jobba tisdad och onsdag. Det kan vara det sista jag jobbar på hemtjänsten etersom jag ska prata med Forslunds om när jag kan börja min introduktionsvecka. Jag är så sugen på att komma igång och köra och lära mig rutinerna.


Ja helgen då.

Jobb i lördags för att sedan skynda hem, in i duschen, fixa fram skönheten och sen åka på 50 års fest.

Lite stressigt blev det men vi fick bli lite sena och sen var allt bara bra. Jag träffade mitt brorsbarn Ville igen och han växer så fort.

Söndag blev en veddag, då vi sågade och klyvde all ved vi hade hemma. Nästa helg kommer mer. Det ska bli så skönt att ha vedboden full med ved till nästa vinter.

Nu måste jag ta nya värktabletter

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards