elingeviltspår

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 2 januari 2011 11:46

Ursäkta mitt snabba avslut igår. Jag var ansvarig för stripsen som var i ugnen och dom hade jag glömt bort. Såg att jag glömde a:et i gårdagens rubrik, "men va gör det om hundra år när allting kommer kring"


Igår blev en lugn dag med två ugglor sittandes i soffan och kritiserade det dåliga tv utbudet. Vi såg skidorna och sen bara det minst dåliga som sändes på burken.

Jag tog en snabbvända till macken och inhandlade lite godis och insåg att det nya året ska börja precis som det gamla slutade med ihållande snöfall. Igår skottade vi uppfarten 1 och en halv gång innan vi gav upp och lämnade skoffan för soffan.


Idag fick vi ta tag i skottandet på nytt och nu hade det slutat snöa. När jag gick med hundarna i morse så körde Arena fast när hon skulle upp ur diket igen. Hon satt inte så hårt men hennes krafter var slut och jag fick dra upp henne på vägen i nackskinnet, gamlingen var lite förlägen men hon hittade stoltheten igen och skyndade hem till soffan igen.


Jag hade ju lite önskningar igår men man får va glad om man får vara frisk och hundarna med


Jag satt här igår och tänkte planera 2011 år utställningar och prov, men alla klubbar är inte klara med sitt program och jag får vänta lite innan planeringarna kan bli fullständiga.

Men jag har siktet inställt på utställning med både Tikka och Booster i Österbybruk, Vallentuna, Sandviken och Gimo. Men det blir nog fler när jag kollat färdigt.

Nu ska vi iväg till Tierp för ännu en runda i spåret. kanske kan jag hålla mig på benen denna gång och kanske jag till och med kan hålla mig till största del i spåret.

Jag återkommer med rapport senare.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards