elingeviltspår

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 10 januari 2011 10:21

Det är väl lite sant i alla fall. Det känns som att de flesta arbetsplatser gått lite på sparlåga under dom senaste veckorna, men nu kommer skolor igång och morgonprogrammen på radion är tillbaka just denna dag.


Själv så har jag inte gått på sparlåga alls. Men nu kommer betalningen, ryggvärk och sneda höfter. Det ska bli en befrielse när naprapaten rättat till allt och smärtan kan rinna av mig. Sen ska Tikka få knugga geniknölarna och lära sig lite konster, ja nått måste ja ju göra med det lilla odjuret innan hon river inredningen, granen och jagar de andra hundarna ur huset.

Hon ska få en rejäl repetion av vardagslydnaden, koppelträning och sen kommer vi till det roliga. hon ska sitta fint, rulla runt och krypa. Så klart inte allt detta samma dag utan det var mer en sammanfattning av mina planer.


Var på bio i går med kära vännen L. Som ni redan vet så såg vi Änglagård - Tredje gången gillt.

Den var bra tyckte jag, men jag retar mig på dottern som klart saknar uppfostran och respekt för sina föräldrar. Om jag fattade det hela rätt så i början av fillmen drar hon själv från mallorca till sverige utan att någon vet om det, 15 år gammal.

Men storyn var bra och jag hade roligt när den svenska småstadsmentaliteten kom upp i ljuset. Skvaller och rykten som i småskolan. Jag säger: värd att se och betala för.


Jag hittade några hundbloggar i går och ska med förtjusning förja dem och använda mig av deras råd och tips i träningen med mina hundar.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards