elingeviltspår

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 22 januari 2011 13:27

Jag sitter här och kollar på tjejernas skidskyttestaffett, hur fan stavas det? men det går lite så där. Den unga Jenny Jonsson hade ett helt underbart skytte och vid bytet var hon trea, men så kom Zidek och var nära och dra på sig en staffrunda, det var nära.


Jo jag jobbade ju kväll igår och då brukar jag vara den som kör, och även så i går. Men eftersom jag inte hade huvudet med mig när vi skulle sluta så tog jag med mig bilnyckeln, men jag kom inte ända hem innan jag kom på den. Faktiskt så var jag precis i Östhammar när jag kände nyckeln i fickan, så då svängde jag in och fick efter idoget letande tag i nattpatrullen som senare skulle ut till Hargshamn och då kunde ta den med sig dit. Annars var kvällen lugn och vi fick allt gjort som det var tänkt.


Igår pratade jag med en kompis i Uppsala, ja jag kallar henne kompis för det är hon trotts att hon fyller 90!!!! i september. En helt underbar människa som jag lärde känna under min tid på hemtjänsten. Vi håller kontakten och jag ser henne som vem som helst som jag gillar att prata och umgås med. I somras var jag till stan och köpte shorts, men jag var inte riktigt säker på vilka jag skulle ta så jag tog båda de paren jag gillade mest, sen for jag hem till henne och hon fick ge mig råd.

Igår var jag nära att skratta på mig när hon säger att hon känner mörkret närma sig. Och när jag frågar varför så säger hon att hon ska få löständer, då måste man väl vara vid vägens slut. Jag frågade mig då och frågar er nu hur många människor som kommer ända till 90 innan dom får löständer. Hon skrattade gott när jag sa att jag skulle blogga om det nästa dag. -Inte gör det nått, det är väl ingen jag känner som läser den, sa hon och jag lovade att inte gå ut med hennes namn.

En helt underbar människa som sagt var och jag är lessen för att jag inte lärt känna henne tidigare.


Ja i dag då.

Karl tog den lilla hunden och åkte till skogs, han satt ute i natt och passade gris men blev utan och nu ville han se om det gått någon där senare under natten. Jag tänkte åka till Tierp och träna på gym men pappa svarar inte och han måste låsa upp om jag ska få något gjort. Tänkte vila lite med skidorna eftersom jag bara blir sämre i foten dagen efter jag åkt. Tänkte variera mig lite och kanske kunde jag få tag på grejor så jag kan träna hemma.


Nu ska jag hålla tummarna för Helena

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards