elingeviltspår

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 19 januari 2011 22:17

Rubriken är fri för egen tolkning men jag kommer med en förklaring.

Jag har jobbat med både mansdominerade och kvinnodominerade yrken, och med det så har humorn varit lite olika. Om man som kvinna jobbar med nästan uteslutande män så kan frågor som: Varför är det så viktigt för kvinnor att vi män ser att hon bytt gardiner? komma och vad tycker ni att man ska svara på den? Eller när en man säger: Varför skyller kvinnor på huvudvärk när hon inte vill ha sex, det är väl inte med huvudet man knullar? Det kan ju få den kloke att uppsöka psykiatrin och begära vård.

Och jag kan lugnt säga att jag anpassar mig och min humor lite till vilka man umgås med. Självklart så har många kvinnor gjort och sagt saker som glädjer män och tvärt om, men det gör väl inget om kvinnor precis som män kan vara lite ombytliga när det bara gäller humor.

Män och kvinnor har dock en sak gemensamt, man skämtar vilt om det motsatta könet utan skamm eller eftertanke. Ibland kan det faktiskt bli riktigt roligt, men allt för ofta går det överstyr och blir mest löjligt.

Men jag har hittat två bilder som jag gärna delar med er, och jag tycker faktiskt att dom båda är riktigt roliga och inte överskrider några ostrivna regler.

 

Denna bilden fann jag på toadörren hos hemtjänsten, men visst finns det en misstanke att det kan ha hänt i verkligheten.   

Den här bilden är sjukt suddig men hur jag är försökte så fick jag inte till det med skärpan. Jag har fotat på en dataskärm på det norska muddringsverket. Det föreställer två grottmänniskor som klubbat varsin kvinna som dom nu ska släpa hem. Den ene säger till den andra att man måste dra dom i håret annars fyller dom upp sig.

Måste jag säga att det fanns dom som inte ville att jag skulle ta kortet ens, men jag är en stygg flicka. 

    

Ja den här bilden har väl inget med de båda könen att göra direkt men jag tyckte att den skulle få va med som en inte humörhöjare så här mitt i veckan när man kanske känner sig trött och att helgen är lite för långt bort.


Idag har jag jobbat dag och nu ska jag jobba 4 kväller efter varandra, men jag har ett jobb iallafall även om jag söker andra.

Hundarna vill ut och jag vill i säng.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards