elingeviltspår

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 18 januari 2011 14:54

Ja va vore tillvaron utan våra underbara pappor, min speciellt för han är den bästa pappan i världen. Visst hände det att man skämdes för sina föräldrar när man var mindre men med tidens gång så har man lärt sig att acceptera att det är dessa jag fick och jag tackar gud speciellt för min pappa.

Jag kom just och tänka på brorsan som blivit pappa i förra veckan, han kommer nog också bli en bra pappa.


Hur som helt

Varför är min pappa så bra då tänker ni. Jo han ställer alltid upp, men ibland tänker han inte så mycket. Min bil gick ju sönder i förra veckan och då fick jag låna min fars 740 så jag kunde komma till jobbet. Nu när jag pratade med honom så kom han på att det varit körförbud på den sen i höstas, och inte hade jag kollat det, jag bara körde jag. Men tack ändå eftersom jag kunde tjäna pengar den helgen.

Nu är min bil klar på verkstan och pappa ska hämta ut den och komma hit med den. Alltså är han en klippa eller...

Lika när vi ska åka bort och måste dela ut lite hundar till höger och vänster, han tar den hunden som kräver mest och behöver längst promernad. Han går hem på lunchen och rastar och stressar sen tillbaka till jobbet.

Min far är underbar, troligtvis precis lika bra som din pappa. Och jag tror att vi inte ofta nog berättar för våra föräldrar att vi uppskattar det dom gör för oss barn och vilken stor betydelse dom har i våra liv.


Jag tänkte ta en date-day med min älskling i helgen. Vi hade ju våran dag den 12 januari men ved och jobb kom i vägen så vi har inte firat den ännu. Vi fick presentkort på Jusk i julklapp så vi ska nog på en shoping runda och sedan skämma bort oss med middag och bio. Skönt att bara vara med varandra. Jag funderar på att boka in på ett hotell i Enköping som har underbara spa-behandlingar och han har sagt att han skulle vilja åka och få massage. Jag ska vänta på första lönen först och sen fundera vidare.


Till våren och sommaren kommer vi och ha många järn i elden. Det blir nytt tak på huset och nya hängrännor, staketet på altanen ska bli klart och så kanske vi rustar badrummet. På det så måste vi bygga ordning hundhuset på gården med den nya stora hundgården.


Det blev ett varv på 2,5 km spåret i förmiddags, men spåren var frysta och greppet dåligt men fan va det gick i nedförsbackarna. Skönt att det fungerade med min dåliga fot som inte vill bli bättre. Funderade faktiskt på att ta kontakt med ortopeden eftersom jag opererade fötterna för nästan 15 år sen och kanske är det något nytt som hänt. Men jag väntar nog lite till, är lite rädd för att dom ska skära i mig igen.

Nu ska jag baka till pappa när han kommer

Hej


Ovido - Quiz & Flashcards