elingeviltspår

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 14 januari 2011 20:09

Ja allt händer samtidigt och just i dag.

Jag har ju tidigare i dag bloggat om min trasiga bil och sen har det hänt grejer vill jag lova fast inget med min bil.


Min bror har blivit far till en lite pojke. Han föddes i falun mitt på blanka eftermiddan. Grattis brorsan


Min kära kusin och vän Ida har tagit sitt B-körkort just idag. Hon skickade ett SMS vid 12 tiden och sa att det hade gått vägen. Jag kan bara lyfta på hatten och grattulera. Nu har hon ställt in siktet på ett jobb och senare kanske ta C och E kortet


Min kära vän och själsfrände Erika har fått sin hund Hasta godkänd som IDR-hund, alltså hon är internationell rehad hund eller besöks/terapi/mullehund. Hon kan nu få uppdrag av sjukhus och andra vårdinrättningar att tjänstgöra med sin hund. Hasta är av rasen Australian Shepherd, med reservation för stavfel, kallas Aussie. Stort grattis.

  


Ja och så bilen då.

Det står på Volvo i Tierp och ska undersökas av kompetent personal på måndag. Jag har fått låna pappas 740 som går som en , nej så fula ord ska man inte använda i medier. De vanliga svordomarna går bra.


Alltså vilken dag

den 14 januari

Hej

Av Jenny Nyberg - 14 januari 2011 12:38

Lite bakgrundsfakta:

Ni som känner mig sen tidigare och i den "riktiga" världen minns att jag tidigare hade en Volvo 240 som gick som en skollad råtta. Den bilen fick gå på skoten 2008 då jag kom över en volvo 940 som gick mycket billigare och som jag kunde ha hundarna med i eftersom det var en kombi.

När jag fick jobbet som dumperchaufför i somras så bestämde jag mig för att skaffa en nyare bil som jag kunde lita mer på och som skulle ha ett andrahandsvärde när jag vill skaffa en annan.

Vi var runt lite i uppsala och fann en Renault Megane på Upplands motor som hade gått 7300 mil och var en diesel. Priset var överkomligt och jag slog till.

Jag hämtade bilen en vecka senare och jag var toppennöjd. Bilen gick bra och jag fick ner mina resekostnader så mer av lönen blev kvar efter alla jobbresor.

Eftersom jag åker på utställningar med hundarna så ville jag ha en hundbur till bilen men de var så dyra att jag ännu inte köpt någon, men det kommer väl.


Nu har den gått sönder.

I onsdags när jag var på väg hem från Hargshamn så fick jag upp ett felmeddelande i cruse-controlern: Check injektion. Va fan betyder det?

Jag ringde till verkstan i byn och vi kom överens att jag kunde köra försiktigt dit med bilen så skulle han kolla på den i samband med servicen som var bokad till i dag fredag. Han ringde i morse och sa att han inte kunde koppla den till datorn eftersom han inte hade rätt kabel, men servicen kunde han göra.

När jag köpte bilen så fick jag 2 års eller 2000 mils garanti. Bilen hade gått 7371,1 mil när jag köpte den, nu har den gått 9288,1 mil. HURRA garantin gäller.

Nu är frågan om. Nej frågan är inte om


Precis som jag sitter här och bloggar så ringer verkstan och säger att Upplands motor i Tierp kan ta hand om bilen och laga den. Jag försöker få tag i dom nu för att få en tid och laga bilen.


Jag ska jobba i östhammar i morgon och får väl låna en bil för att komma dit.

Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards