elingeviltspår

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 8 januari 2011 12:43

Jag sa att jag skulle återkomma efter jobbet igår, men det blev inte så. Min älskade Daniel hade gjort en underbar köttgryta och till den hade han köpte ett gott vin. Kvällen blev lite blöt och jag vaknade sent i morse med en lite baksmälla.

Det gick bra på jobbet i går och nu ska jag gå dubbelt i Hargshamn också. Jag ser det som ännu en möjlighet till jobb och jobb vill jag ha.


En vän till mig har det tufft nu. Jag har försökt nått henne per telefon men utan framgång. Jag ska inte gå in på vad det handlar om för det angår ingen, men det som upprör mig är när utomstående ska vara experter och berätta hur hon ska känna eller handla. Det jag vill ha sagt är att alla som har en blogg är inte ute efter att bli känd och uppmärksammad, det är en hel del som använder sin blogg på dagbok och en möjlighet att få skriva av sig. Det är upp till var och en vad man tycker och tänker men i kommentarerna kan man skrädda sina ord eller inte skriva nått alls om man inte kan undvika att såra. Som Stampes far sa: om man inte kan säga något snällt behöver man inte säga något alls. Mina tankar finns hos henne och hennes barn, och jag önskar henne all lycka i framtiden.

Nog om detta.


Jag fick avboka min tandläkartid på måndag. Något har hänt i min rygg igen och en ledig tid hos kiropraktorn dök upp just på måndag. Jag högg den och får hoppas att det blir en lugn natt på jobbet. Jag hoppas att det inte är något allvarligt och att min fortsatta träning ska kunna hjälpa till med läkningen.

Jag är så stolt över min skidträning. Varje vecka åker jag ca 2 mil och tekniken blir allt bättre. Jag mår lite bättre och tycker att kroppen börjar förändras, men vikten är den samma, men muskler ska ju väga mer än fett så man får se på kläderna istället för på vågen.


Vi följer ju även skidtävlingarna på tv och vi har sagt länge nu att det skulle va roligt att se dom live. Kanska blir det en riktig skidhelg snart.


Den 12 januari har Daniel och jag våran stora dag. Det var den 12 januari 2002 som vi träffade på en krog i Gävle, tycke uppstod och vi blev ett par. Sedan gifte vi oss den 24 juni 2005 (min 25 års dag) och skilde oss den 30 april 2007. Vi fanns varann igen den 10 december 2008 och sedan dess har livet varit underbart. Jag vill mena att vi varit tillsammans i nåstan 9 år, men eftersom vi faktiska va ifrån varann ett tag så stämmer inte det, men vi träffades ju nästan hela tiden och sov... över hos varann. Men okej då ska man va noga så ska man och då räcker det för mig att säga att vi känt varann i 9 år.

Vi brukar hitta på något mysigt den dagen eller helgen närmast. I år vill jag äka på spa i Enköping och bo på hotell. Med lite tur så kan min önskan gå i uppfyllelse.

Nu ska vi på middag hos svärmor.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards