elingeviltspår

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 16 januari 2011 09:50

Trotts att jag inte haft möjlighet att träna fullt så mycket som det var tänkt så kommer resultaten smygandes. Jag har märkt en förbättring av orken och så har humöret blivit en aning bättre. Jag ska göra ett försök att sluta röka också men det viktigaste är att jag lyckas så känner jag att det inte är läge så väntar jag lite med rökningen.


Jag tror nämligen att det är det lilla som gör så stor skillnad. Jag har nästan helt slutat äta godis, istället tar jag en frukt eller köper nötter och äter på omjag blir sugen. Fikabröd och liknande har vi aldrig hemma men blir man bjuden så är det svårt att tacka nej, men jag tar en bulle eller en kaka och sen får det räcka. Man behöver inte ta av allt som erbjuds.

Istället för glassen som Daniel åt här om kvällen så åt jag två frukter och drack ett glas juice.

Men på vågen har det inte hänt mycket, om jag såg rätt så har jag gått ner 0,5 kg, eller så hade jag precis varit på toa. Helt otroligt. Men skamm den som ger sig. Till sommaren ska det synas tydlig skillnad och jag kommer att må så mycket bättre både fysiskt och psykiskt.

Den största anledningen till att vi inte tränat så mycket den sista tiden är att det envisas med att snöa varje gång vi är lediga och tänkt åka. Jag funderar på att skaffa en motionscykel som jag kan cykla på när som helst. Den här tiden på året är det lätt att skylla på vädret, minusgraderna eller blåsten. Jag tror att om man inte har något att skylla på så skulle man träna bara för att jag är så motiverad att ändra på min livsstil och må bättre.


Om någon har en motionscykel som inte är allt för dyr så är jag intresserad.

Nu ska vi handla innan vi blir insnöade.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards