elingeviltspår

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 29 januari 2011 12:41

Daniel kom hem från igår jobbet och berättade att en jobbarkompis hade börjat lägga om kosten. Han och hans sambo hade börjat med LCHF metoden. Det hela går ut på att man tar bort alla kolhydrater, men det är också allt. Man ska annars äta som vanligt och bara tänka bort socker, pasta ris och potatis. Eftersom jag inte äter potatis så är det ingen uppoffring men istället har vi ätit mycket pasta och ris. Men det som får en att höja ögonbrynen är att man ska äta mycket fett. Som förslag till frukost finns tex: bacon och ägg

Jobbarkompisen hade gått ner 2 kg på en vecka.

Det bästa är att vi kan fortsätta äta allt vi tycker om men jag får lära mig av med all frukt. Det finns massor med recept på nätet som är enkla och snabba.


Jag jobbade i går och var helt färdig när jag kom hem. Vi köpte pizzakit och gjorde pizza med mozzarella och pesto, underbart snabbt och gott. Sen tog jag två glas vin sen var det kväller. Det känns i kroppen när man inte är van att springa runt en hel dag och vara aktiv även i hjärnan. Men jag kunde faktisk säga att jag trivs riktigt bra i östhammar till skillnaden från hargshamn.


L200:an lever igen. Jo det är sant. Daniels L200 gick sönder i höstas och sen dess har han haft bil från jobbet. Det tråkiga har varit att han har haft kostnader på bilen fast den inte har kunnat användas. Nu hade en kompis tittat på den och visst kunde han hitta felet. Jag kan inte förklara här men vi blev lyckligt överraskade. Jag ska nog ta den till en verkstad i östhammas så dom kan göra fininställningarna sen är den åter på banan. Helt underbart tycker jag.

Nu ska jag städa i källaren så Daniel kan komma in med den nya veden som han är och sågar just nu.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards