elingeviltspår

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 11 januari 2011 09:17

Jag sitter här och tittar på hundarna, dom ligger i soffor och på sina madrasser på golvet och sover som stockar. Själv håller ögonlocken på att trilla ner över ögon, näsa och mun på mig men jag vill få lite gjort innan jag somnat.

Jag har jobbat i natt och det gick bra, en lugn natt med bra arbetskamrater och lite ringningar.


Jag har fått en del reationer på mitt inlägg om bloggande. Jag sa att jag tyckte att om man ville använda sin blogg som dagbok så var det okej, men om man måste kommentera så kunde man vara lite snäll och skrädda orden lite. Många håller inte med mig och när jag får höra många argument så blir jag splittrad. Någon sa att om man ville skriva dagbok så kunde man alltid köpa en med lås på som ingen kunde läsa, det gjorde man ju förr. Och jag kan hålla med till viss del. Någon annan sa att om man inte ville att människor skulle kommentera så skulle man inte lämna ut så privata saker, de leder till att människor känner sig inbjudna till en disskution som kan gå överstyr och sluta illa.


Jag tycker att alla har rätt till sin åsikt. Om man känner att en blogg kan fungera som dagbok för att man vill skriva av sig så får man väl göra det, men man kanske ska va beredd på att Kreti & Kleti inte tycker som en själv eller bara vill provocera och skapa lite av en såpopera. Kanske ska man själv känna om det känns rätt, då ska man fortsätta men om det får en att må pyton så är det inte värt det och kanske bäst att lägga ner eller bli mer återhållsam med detaljer.


Men jag kan ärligt säga att jag känner mig kluven i frågan.

Återkommer efter lite sömn.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards