elingeviltspår

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Jenny Nyberg - 5 januari 2011 20:31

Som ni alla vet så skulle jag jobba natt senast vi hördes av, det är inget nytt för mig eftersom jag haft en natttjänst tidigare och så körde vi ju dumparna dygnet runt med rullande dag och natt jobb.

Men varje nytt ställe har sina rutiner och det tar ett tag innan man kommer in i dom. Tjejerna jag jobbade med var trevliga. Men det har sitt pris, jag hade svårt att sova under dagen och kom till jobbet kl 21 med en timmes sömn i kroppen. Natten gick bra och vi hade och göra hela tiden så jag hann inte bli trött. På en annan avdelning fanns det en långhårig katt och precis som de flesta långhåriga katter så hade denna fått tovor. Jag och en tjej tog på oss uppgiften med att klippa bort tovorna. Det hela slutade med att en av oss stod med en katt inlindad i en kofta som försökte väcka alla de döda på våningen ovanför och en annan med en sax i ena handen och präcktiga riv märken över den andra handen och armen. Under resans gång gick diskutionerna om allt mellan rakapparater till kattslakt. Vi lyckade bara få bort några stycken tovor men alltid något. 

När jag kom hem föll jag i säng som en klubbad säl. Jag skulle jobba dag som i dag och ville kunna sova lite på natten innan så jag tänkte inte sova så länge. Resultatet blev att jag vaknade kl 14 men efter lite mat och hundrastningar så somnade jag om i soffan. Men kl 20 då var man pigg som en mört, jag bytte sängkläder tvättade en maskin tvätt och gjorde klart arbetsväskan tills nästa morgon. När Daniel kom hem så kände han sig inte frisk och efter en kontroll av kroppstempraturen föll diagnosen på inbillningssjukan och vi gick och la oss, men inte kunde jag sova heller. Där låg jag och verkligen försökte sova men helt utan resultat. Någon gång strax innan väckarklockan ringde hade jag somnat och nu skulle man upp igen.

Jag hade hitta utetimern till motorvärmaren och såg fram emot en varm bil att sätta sig i ,men nej då, då hade det varit stömmavbrott under natten som gjort att klockan stannat och värmaren bara gott en knapp halvtimme och då hade bilen inte blivit varm ännu. 


Nu sitter jag här och tar igen mig efter en dag med spring och jäktande, snart kommer Daniel hem och då ska jag ta väldigt god hand om honom hihiihihi.

Hej 

Ovido - Quiz & Flashcards