elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Mycket jobb och lite fritid

Av Jenny Nyberg - 21 januari 2011 11:51

Men det är väl inge nytt. Vem kan se tillbaka på sitt liv och ärligt säga att man hunnit gjort allt man velat, inte så många för allt mer tid lägger vi på jobb och andra åtaganden.

Jag har fått mycket jobb i Östhammar nu den sista tiden och om det ändå vore så att man kunde må lite bättre när lönebeskedet kom, men icke. Ibland känns det som om man jobbar gratis vissa dagar eftersom jag har utgifter bara för att ta mig till och från jobbet. Konstigt igentligen att det finns männsikor som får det att gå ihop ekonomiskt att jobba men så dålig lön, men visst är det så att man får rätta munnen efter matsäcken, men vissa saker måste man ha som bostad och mat, och i mitt fall, pengar till bränsle.

Men nog med gnäll nu.


Jag har en utbildning på gång. Skulle va bra om man vidareutbildade mig inom transport och bygg. Men arbetsförmedlingen skulle återkomma till mig men jag hinner väl till jobbet innan dom ringer.



Igår jobbade jag kväll dubblet och vilken kväll. Det går till så att man är själv och hjälper alla till sin nattvila. Om det dessutom inkommer larm så tar vi hand om det, och det kan bli stressigt vill jag lova. Men eftersom vi var två i går så gick det att en gick ifrån meddans dn andre fortsatte. Men tänk när man ska klara allt själv.


Ja som ni förstår så är mitt liv ganska trist just nu och det finns inte så mycket att berätta. Tiden har sin gång och de flesta av oss försöker hinna med utan att stressa ihjäl oss.

Jag återkommer i morgon

 Hej





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards